söndag 1 april 2012

Nybörjar Tur eller vad?

Idag vaknade man 07.30. 08.10 var men nere vid älven. Direkt när jag kom dit så såg jag isen som hade spridit sig över viken under nattens gång. Ush, tänkte jag. Jag började direkt att hacka is över stor del utav viken, så att man åtminstonde kunna kasta lite. Efter ett litet tag så kom Victor, vi började fiska. Men det dröjde inte länge innan man var uppte ur vattnet.

Fy F'n vad kallt det var! Victor och Emil började att klättra under bron och ut på en kista. Men jag gav mig inte, jag fortsatte och nötte. Men inte F*n vart det nån fisk för det eller:) Jag lämnade grejorna och gick neråt till Pappa och Ulf. Det är nu man kan snacka om "Nybörjar Tur". Ulf fiskade ungefär 1.5h på förmiddagen, han behövde helt enkelt inte nå mer tid.

Han fiskade fullt! Han fick fyra stycken med en toppvikt på 2.0kg! Grattis!:) Dom här fiskarna var hans första tagna i älven, så det är bara bocka och buga. När jag väl kom tillbaka till min lilla udden ute i vattnet, så kom det så klart två stycken svanar och hälsade på mig. Dom vägrade att flytta sig så, jag gick ner till Pappa och CO igen, jag lånade Ulf spö och tog några kast, men ingeting hände.

På den tiden så hade Janne Goode och Glenn Nilsson hunnit fram och börjat fiska. Dom kände inte heller något medans jag var kvar, men en viss Anders Karlsson stod bredvid oss och drog fisk på fisk på fisk osv... Det dröjde inte länge innan han också hade fiskat fullt! Grattis!:) Jag kom tillbaka till min udde och då hade svanarna flyttat på sig, så jag började direkt att svinga med mitt flugspö. Men det vart ingen lycka idag, i alla fall inte än. Det kanske blir på eftermiddagen om man orkar att åka ner?

Jag och Magnus Flink kanske ska åka ner och fiska lite senare, det är sådant som visar sig. Nu först blir det att kolla när Liverpool besegrar Newcastle borta! Hare gött alla!:D

Vikt 2kg!:D

Isen är lagd..:(



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar