söndag 10 januari 2016

Återkomsten - 2016

Nu är det nya året här och förväntningarna är verkligen på topp både gällande bloggandet då jag verkligen tänker försöka komma tillbaka till bloggandet, kanske inte lika mycket som det var för några år sedan... Dock bättre än inget, eller vad säger ni? Ni som inte hört eller sett något av mig på länge beror på ganska mycket egentligen... Mycket kan hända på nästan ett helt år... Jag och mitt EX har gått ifrån varandra, jag har opererats (GBP), tappat 70 kilo och förändrat min livsstil helt och hållet! Jag har även börjat att jobba lite smått med Sveriges egna "Emil Assergård" som är en grabb på 24 år från Sollefteå som lyckats riktigt bra med musiken senaste året! Har turnerat lite smått med honom och mer skall det bli, kika gärna in på hans musik på Spotify!

Hur som helst...

Idag så var jag och Fredda iväg på premiären i en liten tjärn som kallas för "Björntjärn" som ligger i Söderhamnskommun, ca 1 mil från Centrum! Regnbåge stod på schemat och ni som följt mig igenom åren vet att jag inte är någon vinterfiskare för fem öre, men nu ska det bli ändring på det! 08.19 så rullade våra bilar ifrån våra hem och ut emot skogen, förväntningarna var på topp! Nybryggt kaffe och en termos med varm köttsoppa fanns självklart med i bilen som skulle avnjutas under dagen!

Väl framme vid sjön så märker vi direkt att det är inte så jätte mycket folk, så vi drar direkt till "Vårat" ställe som ALLTID levererar fisk under Hösten. Isen var kanon, ca tre decimeter och kristallklar! Hålen blev borrade ganska snabbt, pimpelspöna i skryllan och sedan väntade vi på startskottet...

Efter 5 min så drog Fredda sin första på dagen, och sedan fortsatte det sådär under de närmaste timmarna innan vi runt 11.30 åkte hemåt då vi både hade fiskat fullt (!). Väl hemma så blev det att rensa 3 fina bågar och sedan slappa på soffan! Nu faller snön ner för fullt så det är bara att dra sig utåt och skotta gården!  







MER INLÄGG KOMMER! ÄVEN "RIKTIGT-FISKE2016" KOMMER UNDER ÅRET! HARE GÖTT!:D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar