tisdag 15 mars 2016

Havsöring - Premiär 2016

Nu har jag ÄNTLIGEN fått tillbaka suget efter att stå där nere vid älven med spöt i handen och svinga efter lite Havsöring! Allt började med att jag såg att isen hade släppt tillräckligt för att man hade en lucka på ca 10x5 meter att fiska på, så jag tänkte, varför inte?

Rätt beslut gjorde jag absolut, för väl nere vid vattenkanten med mitt flugspö i handen så började det nästan att nappa direkt! Satan så roligt det var att äntligen få känna lite spögung igen! Efter att ha fiskat i ca en timme så hade jag lyckats att landat fem Havsöringar då största låg runt 3-3.2 kilo, dock hade inte den här världens bästa kondition så den fick simma tillbaka direkt.

Bara några minuter senare nappade det igen, igen och återigen... Nu mådde jag verkligen bra och insåg hur otroligt mycket jag hade saknat fisket, det är verkligen här jag hör hemma! På bloggen och nere vid älven!

Några av de "Fina" fiskarna!

1.7kg






Nu längtar jag till fredag för då är det äntligen dags för Sportfiskemässan i Älvsjö och det ska bli så fruktansvärt roligt att träffa alla gamla vänner igen!

HARE GÖTT!:D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar