tisdag 26 augusti 2014

Abborre - Nytt PB IGEN!


Efter att jag har spenderat stora delar av dagen nere i Valbo med Farmor och Farfar så bestämde jag mig att emot kvällningen så tänkte ja försöka lura någon Abborre. Väl framme vid just nu den hetaste platsen för riktigt fin Abborre så stod det redan sex andra fiskare där, men dock va dom ute efter Lax. Men jag tänkte att fisket kan lika gärna få en chans. Första kastet så bommade jag en, andra lika.. MEN... Tredje kastet där satt den! En KANON hugg och Poppern försvinner direkt ned på djupet, jag känner direkt att det är en finare så ja säger åt Niklas som va där för att kika lite att komma och hjälpa mig. Väl uppe på land och vägning så vägde den här skönheten 1157 GRAM vilket betyder att jag ÄNNU en gång dragit nytt PB på Abborre under bara någon veckas tid! SÅ HIMLA GÖTT!:D







I går så provade jag lyckan efter Lax nere på Goudes och brände tyvärr Laxar men fick inte upp någon. I morgon är det dags igen för att svinga flugspö på eftermiddagen samt kvällen. Om ni har vägarna förbi Ljusne någon gång så tycker jag att ni ska kika ner vid älven runt skymningen så ska ni få se något häftigt i vattnet, kokar av fisk!!

Hare gött!:D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar