onsdag 27 augusti 2014

Lax - Norra Sidan Levererar!


Dagen började med att jag åkte till morfar för att gratta han på sin namnsdag, efter att ha spenderat några timmar där och fått massage av bästa mormor så bestämde jag mig för att prova lyckan i älven. I bilen på väg ner så känner jag hur blåsten börjar att ta sig mer och mer, men ja brydde mig inte så mycket. Grejorna är ihop satta och dags att börja fiska! 
Första rundan så bränner jag FYRA hela Laxar och jag trodde inte att det va sant. 






Kvällen kom och även mörkret... Innan vi visste ordet av det så visade det sig lax exakt överallt i hela älven, och det dröjde inte länge innan det satt en där! Efter en ganska rolig drillning där Micke skulle hjälpa mig att "Hand - Taila" den, men efter att ha missat den så sprang han efter håven. När han väl kommer med håven så har jag "Hand - Tailat" den själv med spöt i ena näven och fisken i den andra!;) Men tack ändå Micke, du är gullig ändå!



Hare gött!;D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar