lördag 15 september 2012

Regnbågar med grabbarna!

Idag så har jag, Fredda och Pontus varit till Björntjärn för att prova att bottenmeta efter Regnbåge. Dagen började väldigt trögt men endast två känningar. Efter att ha fiskat i ett x antal timmar så kommer ÄNTLIGEN den första fisken upp. Jag drog den första, en fin liten båge runt 6 hg som självklart fick simma tillbaka. Denna tog jag faktiskt på spinnare!:)
 
Innan nästa fisk kom upp så vart det grillning och mycket skoj runt om kring...
 


 
Fisk nummer två för dagen drog även jag, en liten båge på endast 3-4 hg:)
 
 
Fisk nummer tre för dagen och även den sista och även den största drog Fredda, en fin Regnbåge på ca 1 kilo:)
 
Under kvällarna vid Ljusnans mynning så har jag och vänner börjat att lysa på fisk under kvällarna, när det är mörkt ute. Detta är så jäkla coolt att bara stå och kolla på stora stimm upp till 10 fiskar samtidigt! Detta tycker jag att ni ska prova på, så himla kul..:)
I går såg jag och Fredda ca 60 Laxar och Havsöringar under kvällens gång, en riktigt grov Havsöring runt 7 kilo, ikväll blire att åka ner igen!:)
HARE GÖTT!:D
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar