tisdag 25 juni 2013

Helt Sanslös Premiär!

Idag var det äntligen dags för första flugpasset efter Lax i Ljusne. Tror att jag har laddad i flera veckor nu och laxfrossan, ja den har legat på topp!;) Jag kom ned till udden strax efter 06.00 och var taggad som satan, fredda var redan där och väntade på 07.00 slaget, då man får börja fiske på udden. Det var upp Lax i "gropen" hela tiden. Trots det extremt hårda vattnet så kände jag på mig att det skulle bli fisk idag och så rätt jag hade!


ANDRA kastet drar fredda på dagens första! Vikt 5.7 kilo! GRATTIS!:))

 
 


Sedan började det eldoradot! Idag så var det jag, Fredda, Emil, Jonas och Storås på fluga, plus vakten Anders.

Jag får världens hugg och gör ett rejält mothugg! Firren sitter där! Efter en ENORMT nervös drillning så får jag upp min första för denna säsong på 12.1 kilo!:D
 
 
Sedan var det Anders tur! Vikt 13.9 kilo! STORT grattis till ditt PB mannen!:)



Sedan dröjde det inte länge innan det lossnade för nästan alla! Jag drog på en till! Kände direkt att denna firren var större, när det hoppade och flög runt ovanför vattenytan så började vi fundera om det var ett nytt "PB" för mig, men icke sa nicke! Men LIKA glad för det är jag! Vikt 14.6 kilo, som även är störst i Ljusne för i år!:))
 
Strax därefter så drog Storås på en! Vikt 6.7 kilo! GRATTIS!:))
 
Sen så drog fredda på en till! Vikt 6.3 kilo! GRATTIS!:)
 
Samtidigt som Fredda höll på med sig så drog jag på min TREDJE för dagen! Satan vad glad jag vart när jag såg fisken gled in i håven! Vikt 11.4 kilo!:))
 
 
 
Nu var klockan 10.00! HELT SJUKT vilket fiske vi hade! Första gången jag någonsin fiskar fullt på udden, så himla skoj! Nu måste jag vänta ända tills fredag till nästa pass! Frossan kommer igen!;)

HARE GÖTT!:D
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar