måndag 12 november 2012

Nystigna Havsöringar!

Efter att inte ha haft någon chans att fiska efter kusten i Ljusne så fick jag äntligen den chansen idag. Runt 11.00 så begav jag mig hem till Willi med moppen för att sedan ta hans bil därifrån ut efter den otroligt dåliga vägen, för att äntligen anlända till vårat mål för dagen. När vi kom fram så väntade redan Olle, Rolf och Tommy där. Olle hade precis fått en fin Havsöring runt kilot när vi anlände.
 
Eftersom att alla dom spinnfiskade så sa jag att då ska jag prova flugfiska bara för att vara som jag är! Men det levererade också, det dröjde inte länge innan den första Havsöringen satt där. Dock var det en liten på endast 35 cm. Vi fortsatte att fiskade, fiskade och fiskade. Efter ett tag så fick Olle en till runt kilot!
GRATTIS!:)
 
 
 
Sedan gick jag bort från dom andra och provade ute vid en liten udde, efter att ha fiskat där ett bra tag så sa jag en sådan där klassiskt kommentar " Det nappar ju fan inget här eller", exakt i samma sekund så drog det till rejält i linan och upp hoppar en nystigen Havsöring på strax över kilo, grymt kul fight med många, många hopp!:)
 
 
 
Lite senare så fick även Tommy en Havsöring runt 40 cm.

Sjukt kul dag mer er där ute efter kusten idag:)
 
 
 
Hare gött!:D
 
 
 
 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar