tisdag 16 augusti 2016

Eldorado!


Som sagt så är jag nu tillbaka på bloggen och den här gången för att stanna, så jag tycker att det är lika bra att vi fortsätter medan vi är igång!

Temperaturen i vattnet i Ljusne har sjunkit ganska mycket på slutet och det resulterade verkligen under dagens fiske!

Väl nere vid vattnet så var det enbart jag och en till fiskare på plats, den här mannen var i från Tyskland och hade aldrig i hela sitt liv fått en Lax eller Havsöring. Nåväl...

Efter att jag tacklade ihop mina grejor och började att fiska så tog det inte lång tid innan den första Öringen satt där, lika så den andra, tredje, fjärde och femte. Det högg tametusan hela tiden och det är bland det värsta jag varit med om! Storleken hade dom inte, men dom låg mellan 1,1-1,8kg, riktigt fina, feta och blanka!

Fyra laxar högg också ganska direkt där största var runt 6-7 kilo. C/R på alla dessa fiskar såklart!

Efter att mannen från Tyskland blev helt chockad då han inte kände något, så fick han låna mitt spö och prova några kast och lyckades då dra en Lax runt 3 kilo och leendet han fick i sitt ansikte var verkligen värt mer än guld! Han blev så glad så han tog med mig till husbilen och bjöd på älggryta, vilket var super gott! hehe!

Under eftermiddagen var jag tillbaka för att prova lyckan, direkt small det på en fisk och jag kände direkt att det var en Öring och en finare sådan också!

Efter en nervös drillning så fick jag äntligen tag med handen runt stjärtfenan och den fick följa med upp! Vikt 3575g!






Hare gött!:D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar