lördag 26 november 2011

Framtidens Fiskare?

Hannah Stenmark är 14år och kommer från Söderhamn, hon har börjat att blivit lite intresserad utav fiske, jag ska försöka att hjälpa henne och lära henne att fiska nästa sommar! Hon har aldrig fiskar förut, så det ska
bli roligt att se vad som händer.



Annars så är fisket bedrövligt här i Ljusne just nu, det kommer upp någon per dag. Men det är knappt. Men det positiva är att det blir mindre och mindre lax och mer och mer Blankfisk. Som idag fiskade jag i Kanalen, det visade sig inte mycket pga att det stormade. Men dem få som visade sig var blankfisk.

Om man ska få fisk nu så gäller det att man vet precis vart man ska fiska och kasta. Te.x. Nedströmsfiske det är ingen mening alls. Det som gäller är att kasta uppströms eller rätt ut om du ska få fisk. (Detta gäller Södra sidan)

Flugor som har funkat bäst för mig det är, antingen svarta eller oliva wollybuggers. Dem gör jag och säljer för 25kr st. Men nu har jag inge krokar så i sånna fall får ni vänta med dem...
Kommentera gärna lite och säg vad ni tycker att jag ska förbättra! MVH Andreas "Riktiga" Sten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar