tisdag 28 februari 2012

Flugbindning...

Gäddflugor...

Att binda gäddflugor är inte det lättaste som finns. Man behöver ha ett enormt tålamod. Det tar allt från 20 minuter till 1 timme. Just dom här flugorna som jag och Fredda gjorde idag tog ca 25 minuter var att göra, och ändå så hade vi hyffsad hastighet... Fredrik har aldrig bundit några gäddflugor förut (FlashAbou). Så igår när vi var ner på Najc så köpte han lite saker så han hade att binda några stycken... För något år sedan så gjorde jag egna gäddflugor, men sedan så slutade jag med dom pga av att det vart Örings och Lax flugor att binda. Men nu har jag tänk att jag ska börja binda igen, men tro mig! Tålamod är något som verkligen behövs när man gör dessa flugor. Idag vart det två stycken var för oss. Bilder nedan...






Dom två bilderna nedan är Freddas första gäddflugor! BRA JOBBAT!:)



2 kommentarer:

  1. Ja det är inte undra på att dessa flugor kostar en slant!! Binder ju inte själv, än så länge..
    Tjusiga flugor och hoppas de levererar fin fångst!!

    SvaraRadera
  2. Nej det är ju inte det, dom kostar bra mycket att göra. + att dem tar ganska lång tid att göra som du såg.
    Tackar! Det får vi erkligen hoppas :)

    SvaraRadera