fredag 30 mars 2012

Det går bra nu!

Denna dag vart lika bra som igår, eller bättre? Jag kom ner till älven runt 11.30 tiden. Andra kastet så small det på en Blanköring på 1.2kg (C/R). Vinden började att ta sig, och det vart svårare att fiska. Sedan sa det "PANG" så sög det i en Blanking på 1.3kg (C/R). Vinden lagde sig lite, och solen började kika fram. Då hände det saker! Jag fick till en grymt kast ända emot iskanten, då dröjde det inte länge innan det verkligen small till och drog till i spöt. Efter att hyfsad fight så kom det upp en Guldfärgad Havsöring på 3.3kg. När jag gick tillbaka till mitt ställe, utvadad i viken. Så såg jag att fredda höll  på med en fisk. Jag trodde att det var en runt 2kg, jag såg inte riktigt eftersom han stod bortan för ett hörn. Men sedan så började det att komma massor med människor dit och kolla, då hörde jag att den vägde hela otroliga 4.7kg!!!! Den var även Blank! Jag gick direkt upp från vattnet och bort mot den enorma fisken. När jag kom dit så såg jag verkligen hur enormt fin den var. Efter att ha tagit några kort, så var jag tillbaka i vattnet. Innan nästa havsöring skulle hugga, så fick jag någr: Mörtar, Sikar, Braxar, Idar, Abborrar... Sedan sa det "PANG" första tanken var att det var en runt 2kg. Det var nog den starkaste 1.5kilos fisk som jag någonsin har fått.  Blank och fin, Nystigen? Ps, Fredda fick även en fining på morgonen och en senare mot eftermiddagen.



Freddas morgonöring!


Freddas enorma Blanköring på 4.7kg! GRATTIS!!!


Våra "Monster":)


Min Gyllenbruna pärla på 3.3kg!


Freddas, eftermiddags Blanking!


Min blanking på 1.5kg!


En utav dom miljoner mörtar jag fick;)!


Havsöringen på 1.3kg! (C/R)!


 Även Magnus Flink fick en väldigt fin blankung runt 1.5kg!


Janne Goode kan han å! Fin Blanking runt 2-2.5kg!


I morgon så kommer det att komma upp en ny Intervju, med vem säger jag inte. Det får ni se i morgon:) Hare gött alla!:D



2 kommentarer: