lördag 31 mars 2012

Fortsatt bra fiske, och trasigt spö.

Idag vart det ca tre timmars fiskepass. Min kamrat för dagen var Niklas, när jag kom dit så drillade han precis en fin en som fick simma tillbaka. Han hade även fått tre stycken innan det. Största var en brunöring runt 4kg, som fick firiheten åter. Jag han bara sätta ihop spöt så small det på en Halvblank öring på 1.5kg. Ett tag senare så sög det i rejält och jag kände direkt att det var en liten finare fisk. Upp kom det en Omblänkare på ca två kilo.

Jag hade planerat att sätta tillbaka den fisken, och när Niklas skulle knäppa kort så gjorde jag en Magnus Flink och tappade den! Hehe.. Därför det inte finns nå kort på den. Appropå Magnus fisk, så hittade Niklas den lite senare på botten, i mycket fin form:-) Sedan dök både, Emil och Victor upp. Dom ställde sig och började fiska bredvid oss, men när dom kom så slutade det att hugga för dagen. När både dom hade åkt därifrån så gjorde jag och Niklas upp en eld ute på ön.

 Efter ett tag så dök Glenn och Rosie upp, jag och Niklas hade problem med att hålla elden vid liv så Glenn började att kasta ner lite pinnar till oss. Tyvärr så träffade han mitt Spö och det gick av:)
 Men jag är inte alls nå sur för det eller:) Det är lätt hänt, jag menar... Han såg inte ens att  spöt låg där, då det är hur lungt som helst. Man måste ju dock säga att det är lite komsikt, att en liten pinne gör så att ett spö går utav:)

Riktigt fin eld vi fick igång...


Öring 1.5kg


Nu har man druckit Kaffe för första gången! (TYP)


Också var det spöt ju...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar