onsdag 4 april 2012

Det nappar, nappar och nappar!

Man mår väldigt illa när man måste sitta inne vid en skolbänk hela dagarna när man vet att det står folk nere vid älven och drar fisk hela tiden. Idag åkte jag ner på lunchrasten för att kolla in läget, Janne Goode som ni läste på förra inlägget hade fått två stycken. Toppvik 4.4 kg! Även en blanking på 2.3 kg. Innan man han börja prata, så var man tvungen att åka tillbaka till skolan, men inom en timme så var man tillbaka igen.

Då hade Peter Fröjd kommit dit för att prova lyckan. Men tyvärr så hade han inte fått någon... Innan jag och Victor åkte tillbaka till skolan, så villa Victor prova något kast på snötippen. Men jag stannade kvar med Peter för att vara social. Sedan fick man höra rykten om att han hade fått en BlankLax runt 4 kg, och det stämde.

Nu tillbaka till bänken... Efter skolan äntligen hade slutat så åkte jag hem för att hämta kameran, för att sedan kunna åka och fotografera när folk fiskar. Men jag var så himla trött så jag somnade i fotöljen ett tag, och gud vad det var skönt! När man väl vaknade så åkte jag ner till Norra sidan för att kika lite, där var Thomas och Victor. Dom var på väg över till kanalen, efter att ha hört utav Peter Fröjd att det visade sig fisk där.

 När vi kom dit så dröjde det inte länge innan Victor drog på en Öring runt 2 kg, som fick simma tillbaka (För att den var inte fin, enligt han). Trots att jag var väldigt fiskesugen, så fortsatte jag att fotografera. Men till slut så kunna jag inte hålla mig, så då ringde jag Fredda och vi åkte för att fiska lite gädda. Men det vart ingen, precis innan vi skulle åka så fick jag rapport från pappa. Han och Glenn, var och fiskade Havsöring.

Pappa hade fått en "Nystigen" på 2.4 kg, medans Glenn hade fått en nästan lika stor och dessutom också "Nystigen" på 2.2 kg. Grattis! Vi åkte för att jaga "Monstren" men det vart ingen, men några bilder vart det från dagen alla fall. Hare gött så syns vi säkert vid älven nån dag, Kom fram och ta ett snack vet ja, tycker det är superkul!:D







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar