fredag 13 april 2012

Mieko Fishing Fortsätter Att Leverera...

Idag så stod gäddfisket på schemat för andra dagen på rad. Idag var det jag och Pappa som åkte med båten för att "Jerka" lite gädda. Måste säga att det var en väldigt bra idè, desto längre dagen gick så vart den bara bättre och bättre... Vi började inte fiska förens framåt 11.00. När vi hade packat båten så begav vi oss ut på välkända vatten, vi åkte direkt till det stället vi trodde att vi kanske kunde få någon.

När vi kom fram till platsen så tog det inte lång tid innan pappa hade ett hugg, bara något kast efter så satt det en gädda på 1.9 kg på kroken, ett litet tag senare en på 2.4 kg. När vi precis skulle byta ställe så small det på en igen för pappa, denna "Fina" fisk vägde 2.1 kg.



Framme vid nästa ställe så var det trögt, så vi vart inte där länge. Men vi provade några kast lite runt om i viken, men ingen kände något... Så vi satt oss och tog en macka och lite kaffe och läskade oss på det fina vädret. Solen hade precis kommit fram så nu vart det lite skönare.

När vi anlände till våran nästa position så dröjde det inte länge innan det sög i rejält i mina grejor. Jag kände och såg direkt att den här fisken var störst för dagen. Efter en rolig drillning så kom det upp den gädda på 3.8 kg!



Efter denna fisk så small det i stort sätt varje kast, men många var bara där och kände lite på betet. Så många tappade men några på land! Följande vikter för mig på detta ställe var: 1.5 kg 1.7 kg 1.2 kg. Pappas: 2.4 kg 2.1 kg.




Efter att vi hade fiskat av stora delar av denna vik så begav vi oss till nästa...


Väl framme vid nästa ställe så började vi med att dricka lite kaffe. Sedan började det "Riktiga" eldoradot! Det bara small och sa pang hela tiden! Jag tappade en riktig fining runt 5-6 kg:( Även pappa tappade en i samma storlek. Men efter det så lossnade det. Pappas vikter: 3kg 2.3 kg (4.3 kg) 2.1 kg 2kg 2.15 kg. BRAX 2.1 kg

Mina vikter:(4.3 kg) 3.5 kg 1.8 kg 2.1 kg 3.3kg. BRAX 2 kg!



















Vi såg även en "Fiskgjus" som svävade över vattnet för att sedan dyka och ta en fisk!





Mieko Fishings egna mönster fortsätter att fungera, även på grundare vatten!:)
www.miekofishing.se för att beställa beten och tafsar som jag tycker är grymma! Dom har även massor med andra prylar, kika in!:)


Fick även ett gigantiskt fjäll på kroken...


Grym dag med Pappa, jag längtar redan till nästa gång vi ska ut!:D I morgon kanske det blir älven och jaga liter silver eller gädda. Hare gött!:)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar