fredag 4 maj 2012

Äckligt!

Jag har precis läst en sak som jag verkligen tog åt mig. Nu för tiden så gör man allt man kan för att försöka "Rädda Laxen". Eller ja, det är mottot alla fall.

 14 tunnor med fiskrens pga av mycket, mycket bra fiske i Simrishamn. Detta är alltså på EN dag.
4e Maj så står det så här i dagboken från Simrishamn...

Så då har årets stora svineri startat,efter att ha lagt en timme på att städa upp i renseriet nu på morrgonen så är jag på ett jävla humör.
Det makalösa fisket ställer stora krav på hanteringen av rens och det blev inte bättre i dag av att deponin inter längre tar emot fiskavfall härifrån.
I dag blev det 14 fulla tunnor rens men endast 8 fanns tilljängliga, var lägger man då överflödet? Jo rakt ner på marken!

http://www.simrishamnstrolling.se/

Hmm... Det enda ordet jag får fram i huvudet är ÄCKLIGT! Fyfan, måste jag få säga.
Nu måste verkligen varje person börja ta ansvar! Sportfiskare samt Yrkesfiskare. För tar vi inte detta ansvar så kommer Laxen snart att vara borta i våra vatten. Det tror jag inte att en enda fiskare i hela världen vill uppleva.

Så jag säger åt er, börja att ta ansvar. Ni kanske inte behöver ta upp varje Lax ni får. Det kanske räcker med att ta upp sex stycken utav tio. Alla fall till att börja med!

# I Think That Catch And Release Is The Only Way#

1 kommentar: