söndag 20 maj 2012

Gäddfiske på nya vatten!

Klockan 16.00 hade jag, pappa och Magnus Flink bestämt att vi skulle träffas vid ett ställe nytt ställe för att prova lyckan! När vi kom fram så var det alldeles vindstilla och 15+ i luften! Så det var jävligt varmt, men vi klarade oss!

Väl framme vid platsen efter att ha gått in i skogen en liten bit så tacklade vi med flöte och mört! Första kastet så small det på för mig, upp kommer en gädda runt 1.5 kilo. Efter den rullade det bara på... Jag och Magnus stod och drog fisk medans pappa inte kände någon!

Men varken jag eller Magnus fick upp alla, många tappade tyvärr.

Efter att ha bytt ställe ett par gången och dragit någon gädda så var vi tillbaka där vi började. Då lyckades äntligen Pappa känna sin första fisk! Upp kommer en jätte gädda på ca 1.5 kilo:)

Eftermiddagen vart väldigt lyckad med många gäddor dragna, (Jag och Magnus) alla fick självklart simma tillbaka. Så "Mete" efter Gädda måste jag prova på fler gånger, synd att man inte får använda "Levande" bete i älven. För jag vet att det funkar för andra ;)







Fortfarande väldigt högt vatten mellan kraftverken i Ljusne. Lika nedanför är det också ganska högt. Men fisk dras det, men inte så mycket. Nu längtar man till "Udden" säsongen för att prova lyckan!:)
Hare gött!:D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar