måndag 4 juni 2012

Comeback Efter Kusten!

Efter att ha suttit inne hela helgen pga ett jävla skit vädet så kände jag att jag bara var tvungen att åka ut mot kusten för att prova lyckan! Vilket rätt val jag gjorde.

Stället jag skulle till var riktigt svårt att komma till, man var tvunge att gå på stenar i vattnet i ca 60 meter. Väl framme så började jag kasta, men ingeting hände... Ush vad tråkigt tänkte jag, efter en timme och ingen känning så tänkte jag åka hem. Men såg ett ställe som jag tyckte såg giftigt ut. När jag kom dit så small det i rejält i spöt, men den lossnade.

Kastet efter så kastade jag bort mitt drag. Jag provade att byta till en annan färg, men ingeting hände. När jag böt tillbaka till "Grön" så vart det ett "Eldorado". PANG! Havsöring 1.7 kilo c/r.


Bara något kast efter så sög det i rejält igen! Efter en helt sjukt rolig fight, med många hopp och rusningar så kommer det upp en Havsöring på 1.4 kilo c/r.





Tio minuter efter den på 1,4 kilo så small det igen! Men jag kände att denna var lite mindre motför dom två andra. Så rätt jag hade, upp kommer en Havsöring på 1.1 kilo c/r.


På trettio minuter så fick jag tre Havsöringar, tappade en och massa små kännigar.
Det går att få Havsöring fortfarande, men det gäller att man är på rätt ställen, jag rekommenderar att ni "söker" er utåt, det är nästan helt meningslöst att stå i älven och fiska.

Men Mats Lundin lyckade att dra en riktigt fin Havsöing på 2.2 kilo idag på Goudes... GRATTIS!:D
Hare gött alla!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar