onsdag 27 juni 2012

Laxfiske | Lyckad dag!

Idag vart en mycket lyckad dag på "Udden" men inte pga av att det var bra fiske, för det var det inte. Sjukt dåligt fiske pga av att luckan gick upp och ned hela tiden. Men dagen vart lyckad för att vi var ett väldigt härligt gäng som fiskade på både flugsträckan och spinnsträckan.


Dagen började runt 06.00. Strax därefter så hade man blött fluga, första repan så hade jag kontakt med tre fiskar. Luckan var just nu stängd, rundan efter så känner jag att det börjar att "tugga". Sedan drar jag till med ett rejält mothugg och det svarar med knyckningar... Men några sekunder senare så lossnade den....

Efter den känningen så kände inte jag något med förens på kvällen runt 23.00. Helt plötsligt så smäller det på en 15+ lax! Efter en väldigt intensiv drillning så går tafsen utav :( Hemskt tråkigt om man förlorar stora fiskar pga utav att grejorna inte håller. Skillnad om man tappar den pga av att den lossnar.

Under dagen så har det drillats säkert 30 Laxar, ingen på land. Utav dom 30 så har jag haft en riktigt drillning. Inte för att säga något dåligt om "Udden" men utav dom där trettio så var minst 25 felkrokad. Men det beror INTE på fiskesättet, utan helt hur man fiskar... Men så kan det vara ibland... Så ni ser, man behöver inte fastna i någon fisk om man inte vill...

Frammår 21.30 så sänks luckan efter att ha varit öppen på Max nästan hela dagen, hela dagen vart förstörd. Ca 30 minuter efter att den stängdes så började man att känna fisk, det var då jag fick på min bamsing... Några till känningar nere på spinsträckan och flugsträckan.

Jag började fiska strax efter 06.00 och kom hem nu runt 00.00. Så efter ett fiskepass på hela arton timmar så är man bra jävla slut alltså... Men på fredag blire nya tag! Nu skall ni få njuta utav lite bilder istället!:)

Fröjd väntar på nappet!


Publiken!


Spinngänget!


Christian på spinn!



Stefan "Guden" Strandkvist!



Dom "tre" muskeltörerna!


HARE GÖTT!:D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar