fredag 15 juni 2012

Premiär | Udden

Idag gjorde jag premiär på udden för i år. Med mig hade jag Jimmy Stockhaus som aldrig har fiskat på udden förut, så jag tänkte lite att jag skall visa lite hur man kastar osv. Men det var väldigt dåligt fiske pga av att det gick mycket i vatten på andra sidan älven. Direkt när jag kom ner i morse så såg jag ett par laxar som visade sig vid strömkanten. Jag tänkte att det här kan bli bra, men så fel jag hade...

Jag, Jimmy och Kenth var det som fiskade på udden på förmiddagen. Eftermiddagen så böt Anders Karlsson av Kenth som vakt.

Kenth tappade en i morse direkt när vi kom, sedan så tog det länge innan vi kände någon igen. Sedan kommer Krim ner som jag inte har träffat sedan förra sommaren, så det var jävligt kul att ses igen. Krim sa åt mig att jag skulle prova med en utav mina "Gummibens" flugor, det dröjde inte länge innan jag kände att det började "tugga". Svin hårt motthugg och fisken sitter där! Trodde jag alla fall, efter några sekunder så släppte den tyvärr.

Tre timmar senare så drog Jimmy på en riktigt fin Lax runt tio kilo, han drillade den hela vägen ner till slutet på udden, men det skulle in bland stenar och skit. Så det släppte tyvärr, men det är bara att ta dom nästa gång istället! Från klockan 12.00 kände vi inte en enda fisk, så det var riktigt trögt. Jag gjorde av med ca 50 flugor idag, hua! Men det är bara pga av det hemska vattnet som gick, men jag tar revansch på torsdag! Då skall dom upp!:)










Till veckan blir det Gösfisket med legenden Magnus Flink!
HARE GÖTT!:D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar