tisdag 3 juli 2012

2 av 3 dagar avklarad!

Idag kändes det verkligen inte som min dag. Första rundan så fick jag släppa tillbaka en som satt MAX 2 cm fel, samtidigt som Jonas fick upp första för dagen.
Någon runda efter så missar jag ett jätte hugg, då var man bra less. Vattnet var helt okej på förmiddagen, sämre på eftermiddagen.

Andra dagen utav dom tre är nu avklarad. Som sagt så började dagen inte alls nå roligt eftersom man börjar med att få en som sitter precis fel. Rundan innan det var min tur, så fiskade Jonas. Då drog han på en rejäl bit, när han har kommit ner en bit så gick jag ner för att börja fiska. Direkt så börjar det att "tugga" hårt mothugg och sedan sitter den! När jag kommer lite neråt så har Jonas fått upp sin, jag säger grattis lite fort och fortsätter sedan att drilla min. Efter en rolig fight men många rusningar så är den äntligen i håven! Men! Den sitter MAX 2 cm fel :( Då vart man less.
Men grattis Jonas till den extremt fina fisken!:D


Sedan så öppnades luckan och då vart fisket jätte trögt ända fram till runt 12.00! Då händer det! Jag börjar att ta in linan och då smäller det till hårt som fan! Det första jag sa var att den här måste sitta fel... Eftersom det vart när jag tog in linan... Men bara efter någon sekund så börjar "Knyckningarna" då började vi fundera om den möjligtvis satt rätt? Den går lungt efter kanten och vi börjar att fundera om det är en Öring... Men sedan så drar den neråt!

Rätt in i kistan så klart, han hade hela jävla havet att simma i, men han skulle in i en tre meter bred kista :( Då tänkte jag att nu är det kört, men efter ca 3 minuter så kommer den äntligen loss och fisken är kvar! Fortsätter att drilla men den ger sig INTE den drar och drar, nu börjar vi fundera om den sitter i stjärten...

När den ÄNTLIGEN kommer in så säger Kenth "Vakten" Hallberg att den sitter klockren i munnen! YES Tänkte jag! Men efter ett tag så säger han att han vart osäker :( Men efter en drillning runt 20 minuter så är den i håven och den sitter KLOCKRENT! Den här fisken hade verkligen huggit! Flugan satt i överläppan med hela kroken igenom munnen och ut på andra sidan, så då kan man börja prata om att den har "Huggit"
FY FAN VAD SKÖNT!:D
 Vikt 6.7 kilo!









Resten utav dag var det ganska trögt, men jag missade ca fem klockrena hugg! En hoppas efter mothugget och lossnade direkt:( Så nu är klockan 22.40 och nu sitter jag hemma och skriver detta! Nu blire sova och tagga till morgon dagen!:)
HARE GÖTT!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar