lördag 21 juli 2012

Nattfiske efter Lax!

Idag var det äntligen dags för mig att köra mitt första nattpass efter Lax. Fisket började 00.00 och pågick till 07.00. Runt 02.00 så hade det redan kommit upp sex fiskar på land! En på fluga och fem på spinn. Dom första två timmarna var det verkligen ett "Eldorado"! Det vart dubbel drillningar hela tiden... Fluga, spinn, fluga, spinn hela tiden! Runt 01.00 så var det äntligen min tur att få på en!
Klockrent hugg står och knycker efter kanten, jag följer med den neråt. När jag kom ner på spinnsträckan så ska den in i kanten och böka, men då hade en spinnfiskare lagt spöt mitt i vägen så jag INTE kunde gå ner till kanten och då får jag slaklina och då lossnar den :(

Tolv fiskande på spinn plus vakt,  medans vi var tre plus vakt på fluga.
Tolv på spinn var tok för många, dom fastnade i varande lite då och då, och dom hann aldrig upp när nån flugfiskare fick på fisk... Så det måste minskas! Lika på fluga...
Vi vart ju 4 som fiskade och det vart nästan lite mycket eftersom man bara har 7 timmar på sig att fiska, så om man kan vara sex så blir det också tok för mycket... Så fluga och spinn måste det ta bort två platser på... Men nu till bilderna!















HARE GÖTT!:D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar