onsdag 29 augusti 2012

Lägg ner verksamheten NU!

Läste precis en artikel i tidningen "Fria-Tidningen". Där stod det om Cecilia (Gösdrottningen) Grönberg och en reporter vid namn Ennet Enström har riktat STARK kritik mot Cecilia. Känslan som jag fick när jag läste artikeln går bara att besrkiva med ett få ord, okunnig, avundsjuka, pinsamt!
Citat...
"Den så kallade “gösdrottningen av Storsjön”, Cecilia Grönberg, kan dra upp ett hundratal gösar om dagen. Hela sommaren har jag fascinerats av reportage som hyllat den sponsrade ”fisketalangen” Men inte av beundran, utan med bekymmer för bristen på kritik av den teknik som möjliggör en ny form av rovfiske."

"Allt man behöver är en båt och ett ekolod som visar var fisken står. Där efter är det bara att droppa jiggen (draget) framför nosen på fisken och den har inte en sportslig chans; för gösen försvarar sin lekgrop och hugger i rent försvar även när den inte är på jakt efter föda"
 

Ennet Enström urstäka men, vad håller du på med!?Att skriva en sådan här artikel och dessutom får med den i tidningen av redaktören är ett stort jävla skämt. Är det så jävla lätt att få fisk som du säger så kan du väl lyfta på röven från din stol, det skrivs ändå bara skit därifrån. Följa med ut och dra "100" gösar på en dag om det är så lätt som du beskriver? Det skulle då jag villa se alla fall, lägg ner verksamheten med DETSAMMA!!

 Detta är STARKT riktat mot Cecilia och detta skall INTE få hända. Jag tar det som en stort påhopp mot sportfisket / Sportfiskare.  Jag säger bara en sak, avundsjuka, okunniga person.
Du SKA BE CECILIA OM URSÄKT.
 

Jag lider verkligen med Cecilia när jag läser artikeln, allt är BARA rent jävla SKITSNACK.
 MVH ANDREAS RIKTIGA STEN.


1 kommentar:

  1. tjena Sten....Jag har själv läst det dom skrev i tidningen och jag håller med till viss del det dom skriver...Jag har fiskat i Storsjön sen jag var liten för jag bor nära den och har sett fisket som pågår där med egna ögon och har varit tillsynsman på sjön men sluta pga en massa hot och påhopp från en del fiskare..Men man ska inte dra alla över en kant som fiskar i storsjön alla är inte lika dana.Det där med 100 gösar en dag är inte omöjligt aff få på sjön..Nått år sen så tog dom en som hade 86 gösar i båten så det är ju ganska nära 100....Sen så säger dom att dom släpper tillbaka fisken dom får och det stämmer att dom flesta gör det...men vad händer med romen som dom står och vakar över då???Den blir ju oskyddad och abborre och andra fiskar äter upp den då och tillväxten minskar....Du är välkommen att ta en diskution med mig om det här som händer på sjön...jag ser det på nära håll på sommar som vinter.....Laxen

    SvaraRadera