tisdag 14 augusti 2012

Storsjön | Otroligt smått!

Äntligen var dagen kommen. Jag, pappa, Glenn och Janne skulle åka ner till Sandviken, till Storsjön för att jaga stor Gösen! Direkt när vi kom fram till sjön så var det första vi såg att det blåste på bra. Fort i med båtarna och full gas utåt! Väl framme vid första "Grundet" så blåste det på rejält och det var riktigt svårt att få båten att ligga stilla. Men Pappa lyckades lura två och jag en.

Efter flera timmars fiske så hade vi inte fått någon mer. Janne tror jag hade 3 och Glenn 1. Nu började det blåsa ännu mer! Vi bestämde oss för att åka i land och vila i en timme. Efter att vi hade fått i oss lite mackor och käk så begav vi oss utåt igen. Janne och Glenn åkte runt ön för att leta ett "Nytt" ställe. Men för mig och Pappa var alla ställen "Nya".

Direkt när vi hade lämnat bryggan och ön så såg vi fisk på "lodet"! Vi stannade för att ge stället en chans medans dom andra försvann långt där borta. Efter en timme så hade jag fått åtta och Pappa nio. Så vi tog kontakt med den andra båten och sa åt dom att komma.

Direkt när dom anlände så drog Janne på en Gös! Lite senare en till, och en till. När väl Glenn fick på en så var det ett Gädda!:) hehe!

Efter att ha fiskat i ett par timmar så var det vilo dags igen. In till Ön för att käka lite. Efter det så åkte vi ut mot grunderna igen, men det vart ingen och efter det åkte vi hem.








Nu blir det två dagars hård körande ute på "Udden" efter Lax!
HARE GÖTT!:D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar