söndag 30 september 2012

Ibland Kan Två Kast Räcka.

Idag vart det några fiskar för min del. Jag började att fiska vid smedjan, nästan direkt drog jag på en liten blanking runt 45 cm som fick simma tillbaka. Men med dagens svåra vindar så vart det INTE lätt att komma ut med linan. Men ett kast vart lite speciellt och lite längre. Precis när flugan landade så drog det till rejält! En liten Lax runt 2 kilo, C/R!
 
 
Efter att jag hade fiskat i några timmar utan att känna något mer så åkte jag och Victor över till udden för att prova lyckan och försöka dra någon Lax. Första kastet som jag drar ut med bombarda så smäller det på en Lax runt 8-9 kilo! C/R!:D
 
 
Efter att ha krokat av honan och fotograferat så kastar jag ut igen. PANG! En fin Laxhane runt 4 kilo som fick simma tillbaka!
 
 
Sedan ökade dom vattnet i turbinen och det vart extremt svårfiskat med bombarda... Några till känningar, men ingen på land. I morgon blire, gissa? FISKE!!!!
HARE GÖTT!:D
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar