måndag 8 oktober 2012

Lite gäddfiske

I dag när jag kom hem från skolan kände jag mej lite fiskesugen men ändå inte, jag fundera om jag skulle jaga lite havsöring men så blev det inte. Såg att mitt fina jerkspö stog i ett hörn och damma lite så då tänkte jag att jag skulle cyckla ner till älven och jerka och så blev det. När jag kom dit såg jag att det gick mycket vatten full fart i timmerränan och lite i en lucka så det kändes inte så bra. Det gick höga vågor så jag skulle förmodligen bli blöt , men jag gick ner ändå och börja kasta.


                              Efter andra kastet drog jag på en gädda som kändes ganska bra :)
Det var en krånglig gädda och få in eftersom alla våger som kom och stänkte på en speciellt när man har tennisskor på blöta stenar , fick in gäddan snabbt sen gjorde den en liten rusning, efter att ha hållt på med gäddan drygt 1,30 minut vid land så fick jag in den i en håla och kunna ta gälgrepp. Vägde den och tog ett snappt kort sen C/R vägde 4 kg.
Efter att släppt tillbaka gäddan så fortsatte jag att kasta jag missa två hugg och tappa en snipa vid land sen var jag nöjd med min lilla tur på 40 minuter.

                                    Gäddorna var inte så snälla på min jerk den här gången :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar