torsdag 29 november 2012

Micke Odells Syn På Laxfrågorna!

 
 
Fiske på TV är en fråga som väcker känslor hos många. Vi sportfiskare vill se mer av det, samtidigt som många är besvikna på programmens kvalitet. Fenomenet ”FiskeTV” är inget nytt och den svenska stamfadern får väl anses vara Bengt Öste från programmet Visst Nappar Det.
 
Att fiske överhuvudtaget får sändningstid skvallrar om vår hobbys popularitet, men den skvallrar också till allmänheten om vad fiske är och handlar om. Här har producenterna av våra fiskeprogram ett stort ansvar. Sportfiske är av naturen en känslig fråga rent etiskt, och vi bör vara beredda på att debatten kring detta blossar upp med jämna mellanrum. Om vi sneglar lite på jakten och jägarna så har de lyckats hålla en hög etisk fana, och lyckats rätt så väl att hålla rent framför egen dörr.
 
Personligen tittar jag mycket sällan på tv-program om fiske, eftersom jag tröttnat på osnygga och intetsägande snabbproduktioner som mest liknar reklaminslag eller personkult kring programledaren. Efter att ha plockat upp lite extra bittra toner om programmet Fiskedrags avsnitt nr 6 i år var jag dock tvungen att ta mig en titt.
Jag tappade både luft, haka och förstånd...
 
 
Läs fortsättningen på...
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar