onsdag 21 november 2012

Silvertorped!

Idag hade jag och Thomas Larsson bestämt att vi skulle svinga spö tillsamans nere vid Ljusnans mynning efter Havsöring. När min klocka ringer runt 08.00 så orkade jag inte gå upp, så jag slog av alarmet och fortsatte att sova. Efter ca två timmar så vaknar jag och känner mig "Riktigt" taggad för att fiska! När jag tog upp telefon för att kolla så hade jag fått ett sms från Thomas, han skrev att han inte heller orkade åka ner nå tidigt... Då kände man lite lättnad att det inte gjorde nå att jag sov lite längre än planerat.
 
När jag äntligen kom ner till älven så hade Thomas tappat två stycken med lite otur. När jag hade gjort mig klar så begav vi oss ut på kistan för att prova lyckan. Thomas hade ett hugg precis när vi kom ut, men det var allt. Sedan hände det inget mer... Så vi gick in mot land igen!
 
Efter att en eld var gjord i kaminen i vindskyddet och vi hade blivit värmda så började vi fiska igen! Då tog det inte lång tid innan det drog till rejält i min lina! Där satt den, en fin Silvertorped!:D
 
 
Jippi, dagen vart räddad! Jag och Thomas fortsatte att fiska i några timmar utan någon större lycka, vi hade några fler kontakter men ingen som vilja följa med ända in! Tack för en trevlig dag vid älven Thomas!

HARE GÖTT!:D
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar