söndag 23 december 2012

Grymt Fiske i Älven!

I helgen så har det varit helt makalöst fiske i Älven, men tyvärr så kunde jag endast fiska ca 30 minuter i går och en timme idag. Men det behövdes inte mer för att lyckas fånga någon. I går fick jag en Havsöring på 1.8 kilo och tappat fem fiskar runt samma size.



 
 
Idag när jag kom ner runt 11 tiden så fiskade redan Magnus Flink, Krille Nyman och Kenth Hallberg. Kenth fiskade precis fullt när jag kom, han hade fått över 10 fiskar på förmiddagen, samma Krille. Krille fick även en fin öring strax under 3 kilo efter ett litet tag. Magnus hade inte lyckats fått upp någon med sin otur:( Men du tar dom någon annan gång!
 
Jag drog fyra snabba fiskar, tre Havsöringar och en Lax. Öringarna var väldigt feta, fina och låg runt samma stadiga vikt på ca 1.5 kilo. Laxen var runt 2 kilo. Tyvärr så lyckades jag även att felkroka en Lax i stjärtfenan på strax över 3 kilo:( Men det är sådant som händer ibland! Efter helgens grymt roliga men tyvärr korta fiske, så laddar jag nu inför Julafton med famlijen och Nyår med vänner och många, många mer! 



Fick även en vild öring, kolla in teckningen på den! Grymt vacker!


 
God Jul Och Gott Nytt År Önskar Andreas "Riktiga" Sten. Hoppas vi ses till våren eller sommaren i Ljusne!
 
HARE GÖTT!:D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar