lördag 15 december 2012

Första pimpelpasset för iår

Morgonen började med att jag klev upp klockan sju och gjorde i ordning prylarna för att pimpla efter regnbåge i en klubbsjö. Sen skjutsa pappa mig dit till klockan nio då det skulle börja. När jag kliver ut på isen så ser jag bara tre personer, två av personerna var Victor och Emil men sen kom tre till. En av dom var Tjus
 



Det började trökt men jag hade en liten dragning. Sen fiska jag med Tjus mellan 10-12 sen åkte han hem men under den tiden hade han tappat två och jag fått en och tappat en. Den jag fick var liten, jag villa släppa tillbaka den men kroken satt lång ner. När jag fick lös den blödde den så mycket så jag tyckte det inte va någon ide att släppa tillbaka den.




Sen fiska jag mer efter att tjus dragit hem med Victor och Emil. Det vart något hugg men Emil hade fått bra under dagen och Victor hade fått en. Sen åkte vi hem klockan två.

Nu längtar bara jag till lördag för då är det  premiär i skidtjärn!
 
//// Fredrik Östling!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar