torsdag 21 mars 2013

Sista Fiskedagen Som 17 Åring Levererar Fiskar!

Idag är det sista dagen som jag kunde fiska som 17 åring. Fast det stormade, snöade och regnade så kunde jag inte hålla mig bort från mitt kära vatten. Så i morse när jag vaknade så gjorde jag mig i ordning och åkte ner till älven för att prova lyckan!
 
Första kastet så brände jag en fisk som det var tyngd i, men så är livet! Efter det så utbrast det, det small, small och small i spöt hela tiden! Havsöring på Havsöring och Lax på Lax! Jag fick sedan besök av Tjus och Mats som båda fick prova några kast. Tjus brände en riktigt stor fisk som tyvärr gick loss, men du tar den nästa gång:)











 
Jag kan även uppdatera er hur isläget ser ut just nu nere vid älven. I kanalen så skulle jag tippa på att det är runt 3-5 dm is och i "Skitviken" så är det hela 70 cm is, så det kommer väl inte bli nå fiske där förens i Maj ;) haha, hoppas verkligen att det blir varmare väder NU!

 
HARE GÖTT!:D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar