onsdag 27 mars 2013

Vårkänsla!

Även om vårfisket ligger väldigt långt borta just nu så fick vi som var nere vid älven och fiskade idag en riktigt vårkänsla! Fem plusgrader och inte ett enda moln på himlen, och fisk vart det!
 
Jag vaknade runt 08.30 i morse och vart så himla sugen på att fiska, men jag kom inte ned till älven förens framåt 11.00 tror jag. Det första jag fick göra var att rensa bort en jäkla massa is, men när det väl var klart så kunde jag börja fiska! Det vakade fisk HELA tiden ÖVERALLT, det var helt sjukt! Så mycket fisk har jag inte sett detta år, det var otroligt! Vi hade ett problem, vi var fyra stycken som fiskade och ingen av oss kände något, inte ens en enda liten dragning!
 
Helt plötsligt så började det att blåsa, men bara lite! Då började fiskarna hugga, det small, small och small HELA tiden! Jag började med denna Havsöring runt 45cm som fick simma tillbaka efter ett kort!

 
Sedan drog jag på denna Havsöring på 2.2 kilo strax därefter och denna fick följa med hem!:)


 
Även en MYCKET fin Lax var på hugget idag! Längden på denna är 75 cm men jag måste erkänna att det ser mycket mindre ut på kortet.:)

 
Dom andra som fiskade fick någon runt 40 cm, men inget annat. Hoppas att ni drar några nu när jag ska ut och läska mig i bilen! Har ju nämligen fått körkort!:)

HARE GÖTT!:D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar