onsdag 8 maj 2013

Ljusne | Comeback!

Igår så hade jag bestämt med Thomas Larsson att vi skulle svinga lite flugspö tillsammans nere på snötippen efter Havsöring. Jag var riktigt taggad för jag hade inte fiskat på ca en veckan pga att jag har gjort annat, varit på Gotland, ute och gått, varit med kompisar och mycket mer! Men som sagt, igår vad det Äntligen dags för comeback!
 
Runt 06.45 var jag nere vid älven och då hade Thomas redan fiskat ett tag, jag laddade i ordning grejorna och sedan började vi att svinga fluga efter de stora Havsöringarna!:)


 
Det dröjde inte länge innan den första firren satt där, en fin Havsöring på nästan 1.5 kilo och denna fick följa med hem och bli en fin matfisk, hota mig om ni vill;)


 
Sedan bara fortsatte det att nappa under ca en timme...

 
Blanka fina Laxar i RIKTIGT bra kondition kom upp på löpande band!



 
Innan morgonen var slut så hade jag fått 6 fiskar, 1 Havsöring och 5 riktigt fina Laxar. Thomas fångade 3-4 stycken om jag inte minns fel. Vi var ca 7-8 som fiskade och det fångades ca 12 fiskar;)
 
Apropå riktigt fina Laxar, även vädret var RIKTIGT fint och underbart på eftermiddagen.


 
Hare gött!:D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar