fredag 3 maj 2013

Resa | Gotland Levererar!

I natt runt 00.00 så kom jag och Pappa hem efter att ha varit på Gotland och fiskat Havsöring i några härliga dagar med ett GRYMT härligt gäng.
 
Tisdag den 30/4 så begav jag och Pappa oss mot Stockholm för att möra upp Johan Broman för att sedan åka in mot Stockholm för att hämta upp Georgi.
 
 
Strax utanför Stockholm så hade vi bestämt träff med Johan för att göra det så lätt för oss som möjligt, och det tackar vi GRYMT mycket för!:)
 
Väl framme hos Georgi så packar vi in hans saker i våran bil medans han åker med Johan till Nynäshamn. Efter en bilfärd på ca en timme så är vi framme vid båten och där står resten av gänget och väntar på oss. Vi snackar ihop oss och pratar lite fiske innan vi åker på båten.
 

 
När vi väl är på båten så hittar vi fort några sittplatser så vi kan läska oss hela vägen dit. Blåsigt var det, men inte speciellt farligt. Gungade på lite en bit men sedan lugnade det ner sig lite.


 
MYCKET vatten vart det att dricka i värmen på båten;)

 
Efter att vi alla hade beställt mat och ätit oss mätta så gick jag och Pappa ut på däck för att kolla läget och det skulle ja inte ha gjort, varför får ni veta snart.
 


 
 
Väl inne på båten så snackar vi alla ihop oss och planerar resan och vart vi ska fiska när vi anländer till Visby...
 
 
Efter ca 3.5 timmes färd så anländer vi ÄNTLIGEN till Gotland och spänningen är ENORM! Så jäkla vackert var det när vi alla gick ut på däck och kollade...
 



 

 
Vädret såg lovande ut och ÄNNU bättre vart det under dagen!:)

 
När vi hade checkat in och bytt om så åkte vi och shoppade lite mat för att sedan ÄNTLIGEN börja fiska! SÅ nu börjar själva fiske delen..
 
 
 

DAG 1...

Vi började fiska runt 17.00 om jag inte minns helt fel. Ni kan ju gissa vem som var klar först och först ut i vattnet, jo jag! Direkt när jag kom ut så såg jag en Havsöring på MINST 3 kilo hoppa lite längre bort, så självklart gick jag dit!
 
 
När jag kom dit så vart det eldorado på en gång! Jag tappade två stycken och fick en guldfärgad Havsöring på knappt 5 minuter, ja trodde inte det var sant! Vilken början!
 
 
Strax före innan jag fick denna så hade Pappa kommit ut i vattnet och han drog på en direkt! BAAAM! Havsöring ca 1.5 kilo, saknar bild dock...
 

Så vi fortsatte att fiska... På ca en timme så hade jag fått fyra stycken och Pappa en och här snackar vi RIKTIGT Blanka och RIKTIGA Havsöringar!:))

 
 

 
Fyfan vad roligt det var helt sjukt! Efter att jag hade fått dom här fyra så vart jag ganska nöjd och tog det ganska lugnt. Jag tappade ytterligare några stycken och hade massor med dragningar. Men så kan de vara ibland!
 
När Georgi kommer och stället sig bredvid mig så drar han på en finare fisk och upp kommer faktiskt en KANON Regnbåge!:)
 
 
Grattis mannen!
 
Sedan vart det grillning...
 





 
Om jag inte minns helt fel så fick Micke en Havsöring strax under kilot denna dag. Sedan la sig mörkret och vi begav oss hemåt...
 


 
På kvällen vart det krogen och vi bara läskade oss!


 
Jag och Pappa gick hem först för att vi skulle orka lägga ned mycket tid på fisket dagen efter, men så vart det inte för min del...
 

DAG 2...

När vi vaknar på morgongen så mår jag inte alls nå bra, känner mig febrig, ont i halsen och sjukt täppt i näsan. Men som planerat så åkte vi ut mot stranden för att jaga Havsöring. En kille vid namn Mattias skulle följa med oss från och med idag, han börjar med att dra tre snabba när vi anländer till stället, GRATTIS!:)
 
Under dagen fiskade jag nästan ingeting och bara satt i bilen eller låg på stranden med ca 40 graders feber och helt borta...:( Men jag fick några kort alla fall..
 






Wiklund med en fin Havsöring! Grattis!














Jag och Johan läskar oss!:)

 


Efter mycket trögt fiske så begav vi oss mot Johans speciella ställe som kommer att bli hemligt i detta inlägg, ni får respektera det! När vi kom fram så var ja tvungen att fiska fast jag inte alls mådde nå bra, jag börjar med att tappa 3 stycken, sedan vila ja mycket... Men de andra hade ett bra fiske!:)
 
Mattias levererar!
 
Micke levererar!

 
Mattias levererar (igen)



 
Sedan vart det att åka hem för och duscha och byta om för att sedan ut på krogen "Friheten" för att käka lunch, VIP STYLE;)
 







 
GRYMT trevlig kväll och natt, jag hoppas VERKLIGEN att vi kommer att kunna sitta där igen samma gäng någon gång, fyfan vad kul vi hade! Vi lärde oss även en ny sak av Wiklund, "Traska" och det får ni själva försöka komma på vad det betyder:)
 

DAG 3...

Sista dagen på Gotland och jag är taggad till 1000% för att jaga Havsöring! Denna dagen sket jag totalt i febern och smockade i mig Alvedon för att orka fiska! Framme vid samma ställe som vi avslutade gårdagen med och det small DIREKT!:D
BAAM HAVSÖRING!:)
 


 
Som ni ser så var det GRYMT vackert här!:D


 
Denna dagen var min dag, jag lyckades fånga tre Havsöringar, men har bara bild på 2:)
 
 

 
 
Resans största tog Georgi och den vägde 3.12 kilo! STORT GRATTIS MANNEN!:D
 
 

SAMMANFATTNING:

GRYMT trevlig resa med så underbart sköna människor! Jag hoppas verkligen att vi ska kunna få ihop samma gäng någon gång framöver för att ytterligare en gång få stå på Gotlands underbara stränder och svinga flugspö efter Havsöring och kanske även någon Regnbåge;)
 
Vårat gäng fångade sammanlagt 23 Havsöringar och då tog jag 7 av dom så jag är riktigt nöjd eftersom jag knappt fiskade något ena dagen!:)
 
HARE GÖTT!:D
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar