tisdag 14 maj 2013

Det Rör Sig I Älven!


Jag vill börja med att be om ursäkt att jag inte har bloggat på ett bra tag, men jag har haft alldeles för mycket att tänka på och har inte riktigt orkat fiska. Men nu är det ÄNTLIGEN dags att börja fiska igen så idag körde jag en hel dag nere vid älven (nästan).

Jag började min morgon nere i kanalen, men där var det helt värdelöst så jag åkte över på nora sidan och körde spinn istället. Jag hann nästan bara börja sedan så kom Janne Enberg och började fiska med mig. Det börjadenappa nästan direkt, Janne drog fisk på fisk på fisk medans jag bara stod och gapade. GRYMT Jobbat Janne! Jag tror Janne drog hela fem Havsöringar och jag tre stycken. Vi båda tappade en varsin riktigt fin fisk om tyvärr inte villa sitta kvar ända in till land, men det är sådant som händer. Men vi nötte vidare och fiskar fick vi...
 




 
Senare mot kvällningen så åkte jag och Michael ut till reningsverket för att prova lyckan, men lyckan var inte med oss. Micke tappade en fisk runt kilot och hade ett hugg medans jag inte kände något.
 
 
Hare gött!:D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar