torsdag 7 november 2013

Lite fiske i Ljusne efter två veckors frånvaro från älven

Efter att inte har fiskat i älven på två veckor så slutade jag tidigt i skolan idag och åkte ner en stund för att fiska. Niklas stod där och när jag började närma mig han så fick han upp en fin blanköring, sen kastet efter så fick han en brunöring som han släppte tillbaka.  Några kast senare ändå  fick jag en liten lax jag släppte i som fick simma vidare.  Sen gick jag lite längre ner för det vakade mycket fisk. Femte kastet small det på fint :). Trodde först att det var en lax  för när jag gjorde mothugg så hoppade  det en fyra kilos lax men sen börja den bete sig som en öring, Och det var det! Kom fint glidande i vattnet en blanköring på 2.2 kg då vart man nöjd sen fiska jag inte så mycket mer sen drog jag till farmor och farfar och gav dom öringen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar