söndag 10 november 2013

Trögt fiske

Har fiskat fyra dagar i rad nu men har varit trögt.  Men igår kom jag ner till älven börja med två försiktiga hugg sen hände det typ inget på länge, men senare kom det en hugg period. Kenth T fick fyra öringar och en lax. också tappa han en 3kg öring. Men av dom fyra han fick upp var två godkänd en på 1.4 och en på 2.7. Victor fick en på 1.2 sen blev det död period. Victor och Kenth drog hem och jag stog kvar med bjarne och prata vilket dåligt fiske det hade varit och då nöp det i för mig,  och det var en blanköring som kämpa  för fullt. Den vägde 1.9 :)
 
Och idag klev jag upp halv sex och satt vid älven kvart över och vänta tills man får börja fiska .Börja redan komma fult med folk . klockan åtta var vi redan tio och som mest var vi . 18-20 stycken . börja med att jag tappa en 5 kg lax sedan var det någon som fick nån öring sen senare missa jag två och Thomas hade fått en fin en på 2.6 och sen när hoppet var som borta då small det. Thomas sa att det var en blanköring  men då såg jag att den hade,en tydlig lila rand och då hör man woxström hojta att det var en regnbåge och det var det en oväntad fångst men kul ;)ps den vägde 1.4 och var 46 lång :)sen fick Thomas en öring på 1.4 och någon fick en på 2 kg men var fortfarande trögt sen drog jag hem :)
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar