onsdag 16 april 2014

Mörrumsresan 2014 - Jag Längtar Redan Tillbaka!

*

Då var årets premiär resa till Mörrum över för min del. Fredagen 11 April är en dag att minnas, för det var då jag gick jämnsmed Mörrumås för första gången i hela mitt liv och den känslan går inte att beskriva med ord.

07.00 så åkte jag, Fredrik, Emil och Victor ned emot Blekinge och Mörrumsån för att jaga Havsöring! Efter en lång resa där vi åkte för långt ned i landet med ca 7 mil så kom vi äntligen fram 16.45 på eftermiddagen. Efter att vi hade plockat ur bilen och takboxen så gick vi längs med ån för att kolla in hur vackert det faktiskt är. Victor och Emil hade varit där några år innan men för mig och Fredrik så var det första gången.





















 Andra dagen ( Första Fiskedagen ) så brände Fredrik en fin blänkare runt 4kg alldeles inne vid land och det gjorde nog så vi alla blev lite mer taggade för då visste vi att man kan faktiskt få någon!

Mycket mer hände inte under första dagen  förutom att Victor drog en runt 35cm. Andra fiskedagen drog han en till runt 40cm, tyvärr ingen storlek på dem. Fredda brände ÄNNU en fin fisk andra dagen, stackars grabb...











Tredje och sista fiskedagen så valde vi att fiska de högre poolerna och det gav resultat, Emil drog en Öring runt 40cm men sedan hände det inte mycket mer. Efter lunchen la ja mig och sov i en timme och sedan tänkte jag att jag kör sista ruset innan vi åker hemåt i morgon! Pool 1 blev mitt mål, precis där vi bodde i Håvstugan. Platsen ja tänkte fiska på så stod det redan två andra fiskare, men de flyttade sig när jag kom för de hade inte känt något på flera timmar.

Efter att ha vadat ut i strömmen några meter så slänger jag ut min "Wolly - Bugger" som JÄMT har levererat! Även denna gång...

BAAM! Regnbåge på 62cm och vikten va svår men runt 2.5kg!:)



SÅ JÄVLA GÖTT! Efter att ha tagit några kort så fick den självklart friheten åter.

Nästa 15 minuter skulle bli magiska! Under de kommande 15 minuterna så drog jag denna Regnbåge, en Öring på 51.5 cm samt tappade 2 stycken!:)
 
En lyckad resa blev det! Hit ska jag nästa år igen!

HARE GÖTT // STEN! :)

 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar