torsdag 12 juni 2014

LAXPREMIÄR - Där Satt Den!

Idag så var dagen här, den jag laddat upp för under ca två veckor, idag var det dags för årets Laxpremiär!

Efter att jag har varit sömnlös de senaste tre dagarna pga av nervositeten till dagens fiske så var jag brutalt slut i kroppen i morse när klockan ringde 05.30, men jag tog mig upp och begav mig ned emot "Udden" och spänningen va redan på topp direkt när jag parkerade bilen och såg det underbara vattnet som flödade ut igenom mynningen.

07.00 så började vi fiska och det kändes riktigt hett om jag ska vara ärlig! Andra repan så brände jag en Lax och då visste jag i alla fall att nu är dom verkligen här!

Runt 09.00 så händer det absolut magiska som jag inte trodde skulle hända idag! Årets första Lax för mig på premiären nappar på rejält och nu menar jag verkligen rejält!

Efter en otroligt nervös fight i det extremt hårda vattnet så kunde tillsyningsmannen håva en Lax på 13.5kg åt mig och då brast jag nästan i tårar, så jäkla nöjd!


 
Under själva drillningen så blev jag faktiskt RIKTIGT FÖRBANNAD när en "Fisketillsyningsman" står och säger att den sitter fel, klipp linan, rätt i magen, ryckfiskare! Ska en sådan få vara tillsynare i klubben? NJA, knappast enligt mig!

MVH ANDREAS RIKTIGA STEN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar