torsdag 26 februari 2015

2015 Let`S Go - Siljan


Nu är jag tillbaka och den här gången för att stanna för alltid! Fisket har under de senaste 2 åren hamnat åt sidan pga personliga problem som har både tagit på mig psykiskt och fysiskt men under de senaste veckorna har jag känt hur fiskesuget kommit tillbaka mer och mer, så nu jävlar kör vi!:D

Under dagarna 20-22 Februari så besökte jag Siljan för att prova lyckan efter de Regnbågar som har rymt ur en (två?) kasse i Siljan. Som beräknat så var det full fart på fisken, men dock inte för min del... Niklas Storås och Milton Paulsson som stod för guidningen den här resan dominerade totalt under resans gång. Med ett ca fyrtiotal fiskar under två dagar så totalt utklassade dom mig där på plats, min fångst under två hela dagar blev.. En! Haha japp det är sant, en liten Regnbåge på 1.8 kg, men jag är nöjd ändå! Hade dock inte sagt nej till att få "några" fler fiskar.






Fredagen när vi anlände jag och min dåvarande flickvän så blev kvällen en hit på en gång, mycket skratt och stollerier med ett helt sjukt skönt gäng med personligheter. Efter att ha suttit och snackat ända till 01.00 så var det dags att lägga sig då vi skulle upp vid 04.45. 



Morgonen därpå så drog vi direkt emot fiskevattnet och efter att ha gått ut ca 2.5 kilometer på isen rätt ut så satte fisket igång, Storås dominerade från start till slut. Det var inte precis oväntat, en grymt skicklig fiskare som nu senaste åren verkligen börjat att visa framfötterna. när det gäller fiske efter Lax och Regnbåge.

Kvällen kom och pizza stod på schemat, och gud så gott det var! Pizza, Cider, Öl och poker fick göra våran kväll till den bättre på länge!

Sista dagen var kommen på våran resa, Storås och Milton skulle dock stanna 5 dagar till efter vi åkt hem. Morgonen börjar och alla är helt sluta i kropp och själv, men vi begär oss utåt ändå!

Väl framme så var isen inte den roligaste ja gått på, men men ;)

Även den här dagen så dominerade Storås och Milton, så det är väl bara att gratulera! 






PÅ SNART ÅTERHÖRANDE, HARE GÖTT!:D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar