söndag 29 april 2012

Gäddleken har börjat...

Idag så har jag och Mamma varit ner till våran stuga för att fiska lite Gädda. Men direkt när vi kom ner så hörde vi att det plaskade överallt. Då förstod jag direkt att leken hade börjat, vi åkte runt lite i viken för att kolla om vi såg några Gäddor som stod i vassarna. När vi hade sett bra många så kom vi fram till en speciell plats. Där stod det en 5+, vi kom så nära som knappt en meter ifrån den, det enda man kunde göra var att kolla hur gudomligt fin det var. Men tyvärr så finns det ju folk som lägger ut massor med nät .m.m. Just därför skriver jag inte vart vi har varit.

Otroligt nog så lyckades Mamma få en runt 1.5 kg trots att dom lekte. Själv så tappade jag sex stycken, en lite finare runt 5+ skulle jag tippa på. Nu blir det att käka och sedan blir det älven för att jaga "Silver" igen. Rapporter kommer ikväll, hare gött!:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar