söndag 29 april 2012

"Kungen" Och "Prinsen" Leverar!

Som lovat så skulle det komma en kvälls rapport. Under förmiddagen och dagen så fiskade jag Gädda i havet. Men mot eftermiddagen och kvällningen så hade jag bestämt mig för att fiska Havsöring. När jag kom ner till vattnet så var det inte en enda människa där. Jag hade hört att det var riktigt trögt på insidan älven idag. Men stämde det? Jag började fiska.. Kände inget. Janne Goode och Pappa dök upp. Janne skulle fiska, vi hade bestämt att vi skulle synas där. Medans Pappa bara var ute och tog lite frisk luft, efter att ha legat hemma och varit sjuk i en vecka.

Vi hann nästan bara börja fiska så small det i rejält för mig! Upp hoppar det en "Nystigen" Havsöring runt 1.3 kg. Efter många hopp på vägen in så vägde vi den till 1.5 kg!
Jag sa till Janne och Pappa att jag hade haft en känning precis innan den här högg, kanske samma?




Efter mycket trögt fiske så förflyttade vi oss, Janne hann inte fiska länge innan det small på en 45-47 centimeters firre! Grymt trevlig kväll med Janne och Pappa.



I morgon ska vi tre ut för att jaga stor "Gösta"! Rapporter kommer under kvällen i morgon, hare gött:)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar