måndag 30 april 2012

Gösfiske!

Dagen började runt 09.45. Fint väder och nästan helt vindstilla. Så var min dag, plus massa fisk så klart. Eller? Ja, Janne och Pappa lyckades få ett gäng, jag fick ju en jag också. Men ingen stor. Pappa tog dagens största med en vikt på två kilo.

Idag skulle Pappa och Janne åka och fiska Gös. Jag villa så gärna med, självklart fick jag det. Vi hämtade Janne runt 09.10, sedan åkte vi för att hämta båten. När båten vad på så begav vi oss mot våran destination för dagen. Fisket började väldigt segt för mig och Janne, men Pappa lyckades få två stycken direkt runt 1.5-2 kg.








När vi flyttade oss närmare land så fick jag äntligen en! Men det var nog den gulligaste och minsta jag har sett. Upp kommer denna pajasen på MAX 2 hg.




Senare så högg det för Pappa och Janne lite då och då. Men jag kände ingen mer...
Mot kvällningen så kanske det blir att försöka lura någon Havsöring, jag vet inte. Men vi får se. Hare gött!:D



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar