lördag 9 juni 2012

Marmen | Trolling

15.00 var jag på plats i Marmaverken för att åka ut på Marmen med Tobias Arnefjord och trollga lite Gädda och Gös. Det vart en väldigt trög start, ingen kände något... Men efter ett tag så hade jag ett rejält påslag men den kom undan. Efter att ha fiskar efter ena sidan utan att ha fått någon och bara något enstaka hugg så frågade jag om vi skulle åka och "Jigga" lite.

Tobias har aldrig "Vertical" jiggat förut, så han tyckte att det kul. Efter ett litet tag så small det i rejält för Tobias, efter att ha gungat till några gånger så lossande den tyvärr. Det blåste ganska mycket så det var omjöligt att ligga stilla, så som man måste göra för att kunna får några.

Vi båda sa att det blåser alldeles för mycket så vi valde att gå tillbaka till att släpa lite... Vi gjorde rätt!
Direkt när vi hade satt kursen mot älven på en sträcka som kanske var 150 meter så hade Tobias fått tre stycken och jag en. Jag tappade en liten finare och Tobias tappade en runt 6 kilo. Men dom vi fick var väldigt små.





När vi kom lite högre upp mot älven så fick Tobias en Gös på ca 1.5 kilo som fick friheten åter!

Väl uppe i älven så drog Tobias på en finare gädda, ingen bild på den. Men den vägde runt 3-4 kilo! Så man kan säga att jag vart totalt krossad! Men grymt roligt Tobias! Detta skall vi göra om!
Hare gött!:D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar