onsdag 6 juni 2012

Trevligt Sällskap!

Idag hade jag och Leif Kvarnström bestämt oss för att prova lite Havsöring efter kusten. Vi kom dit runt 15.00. Vi märkte ganska fort att det inte var någon mening, sjukt mycket dimma och inte ett vak.


Men direkt när jag kastade ut på tredje kastet så vart det tvärtungt! Upp ur vattnet hoppar det en smällfet Havsöring på 4+. Efter en lång drilling så valde fisken att gå av, oturligt nog:(

Efter det vart vi så jävla less så vi valde att prova "Gulp". Ingen Havsöring ville hugga, men mycket fina Aborrar, jag fick en riktigt feting på 8hg:)


Jag åkte hem runt 21.30 så efter ca sex timmars Mört och Aborr fiske så är man ganska trött, men mycket trevlig Leif! Det ska vi försöka hinna med någon till gång innan jag börjar fiska på udden! Hare gött!:D





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar