tisdag 24 juli 2012

Ljusne | Minst för i år...

Idag var det dags för mig att fiska på uidden igen. Efter gårdagens enormt bra fiske så var man verkligen taggad tills idag! Dagen kunde inte börja bättre, luckan nästa stängd bara bubblar lite, så fortsatte den att gå hela dygnet.

Men det tog lång tid innan dagens första kom upp, fångstmannen var Kenth Hallberg och fisken vägde ca 6 kilo tror jag :)

Grattis!:D

Sedan var det Freddas tur!



6.1 kilo! GRATTIS!:D


Strax efter så fick Lars på en! Upp kommer en jätte fin Lax på prick 3 kilo!
GRATTIS!:D


Direkt efter Lars fick upp sin så hade Sven fick på! Upp kommer dagens största på 10.3 kilo!
GRATTIS!:D

Sedan var Sven het under hela kvällen och fiskade fullt! Första som fiskar fullt på fluga i år, STORT GRATTIS!:D

Öring 4.6 kilo!

Lax 1,9 kilo!

Nu var det kvällen, och då kom den vackraste himeln som jag någonsin har sett...

OBS! Dessa bilder är HELT oredigerad!


Till och med vattnet ändrade färg!:D




Under dagen så hade vi även problem med vattnet, turbinen slogs utav lite då och då, men när den fick börja gå så nappade det igen!

Timmarna gick, ingeting för mig... Men jag gav INTE upp! Strax efter 23.00 så händer det! Klockrent hugg och vad jag känner direkt så trodde jag att det var en Havsöring... Men när den kommer in i håven så är det en Lax på 1.25 kilo!!! Nu får man vara kaxxig va!?:) Hehe, så jävla glad!:D


Strax innan jag ska packa ihop så har Stefan "Guden" Strandqvist fick nere på spinn! Upp kommer en Lax runt 5 kilo, före hade han även släppt tillbaka en på 3 kilo som han tyckte var för liten, haha vad fan var min dårå :)?
GRATTIS!:D


HARE GÖTT!:D









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar