söndag 12 augusti 2012

Norra Sidan | Något hände med vattnet...

Idag så vart det ännu en fiskedag på Norra Sidan, vi hade fin besök utav Tony Bergren som var här för att bli av med "Laxskägget", men det gick tyvärr inget vidare. Jag kom ner till älven runt 17.00 och satte ihop spöt för att börja fiska. Två luckor var öppen och det gick perfekt vatten! Efter ca tio minuter så hade jag tappat två stycken.

Men sedan hände något med vattnet. Ena luckan stängdes och den andra öppnades för fullt. Nu vart jag riktigt förbannad, för jag visste att fisket skulle INTE bli detsamma igen. Så rätt jag hade! Riktigt trögt fiske, just nu stod vi med 90 gram sänken och slängde. Före stod vi med ca 40-50. Så det vart en ENORM skillnad.

Dagen vart förstörd!

Men det kom ändå upp nån Lax, men inte mycket. Hade vattnet gått som det gjorde från början så hade det blivit grymt! Men icke! Det ändrades. Men Grattis till Fredrik och Janne som tog en varsin!:D



På Tisdag blir det att åka ned till "Gösdrottningens" hemmavatten för att jaga Stor Gös!!!!
HARE GÖTT!:D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar