lördag 11 augusti 2012

Norra Sidan | Stor Havsöring!

Efter gårdagens "Mini" Lax så bestämde jag mig för att ge Norra Sidan ännu en chans. Så jävla rätt val! Jag och Victor möttes vid älven runt 17.00 för att börja fisket.
Det dröjde inte länge innan Victor drog på en Larre! Efter en explosiv drillning så kommer han tillbaka med en Lax på 6.1 kilo!
GRATTIS!:D


Alldeles efter så drar det till rejält i mitt spö! In till Land kommer en Lax som sitter i stjärten :(
Efter att ha släppt tillbaka den så hinner jag bara gå tillbaka och ta något kast, sedan så börjar tuggningarna... Denna sitter rätt säger jag direkt! Men efter en lång drillning så kommer det in en Lax som sitter i styvfenan,  just nu var det jävligt surt!

Men jag gav icke upp. Runt 20.00 händer det!
Tuggninarna börjar igen! Efter ett rejält mothugg så sitter den där! Jag börjar att gå nedströms med Victor som håvman! Just nu kändes den inte stor för den bara följde med! När fisken äntligen kommer in till håven så tar Victor den! In i håven kommer det en Lax på, eller vänta nu! Det var ingen Lax! Det är en Havsöring på 5.4 kilo! Så jävla nöjd!

Årets andra Havsöring på exakt 5.4kg lika!:D



Senare var den Victor tur igen! Han drar till med världens jävla mothugg! Fisken är krokad! In till Land kommer en otroligt fin Lax på 2.5 kilo!
GRATTIS!:D


Grattis till "Dubbeln"

Victor tappade tidigare under dagen en som satt klockrent som tyvärr lossnade inne vid land :(
Även Conny Larsson fick en Lax på kvällningen, vikt vet jag icke!



Mycket publik för att se "Grabbarna" dra fisk!:D


Nya tag i morgon när Tony Bergren kommer upp för att prova lyckan för att bli av med "LaxSkägget":)

HARE GÖTT!:D









1 kommentar:

  1. Ja vad ska man säga om dessa grabbar, Man kan inte säga något annat en att dom är grym på fiske. Dom gör till och att en annan blir sugen på spöfiske, man är ju amatör så man får hålla sig till abborre. Mvh Fillibonka

    SvaraRadera