onsdag 17 oktober 2012

Ibland Kan Två Kast Räcka (Regnbåge)

 
Idag vart det lire fiske efter Regnbåge med min goda vän Christopher Tjus. Vi anlände till Agntjärn runt 14.00? Aja, tror de var något sånt alla fall. Vi hann bara kliva ur bilen så började det spöregna. Men men, vi fortsätta våran lilla korta vandring mot vattnet. När vi skymtade vattnet borta vid skogsbrynet så såg vi ett vak direkt! Detta kanske kan funka ändå, började man tänka.
 
Första kastet som man la ut så kände jag inget... Andra kastet när jag precis skulle kasta om så small denna fina båge på!  Riktigt fet och fin med en vikt på 1.5 kilo!:D
 

 
 
 
Efter att vi hade fotograferat lite och släppt tillbaka firren så la jag ut flugan (Knappt Tafslängd) och började mata ut linan från rullen. Då helt plötsligt så började linan dra iväg utåt! Då satt denna fina lilla båge på kroken! Haha, aldrig varit med om det!:)
 
 
Sedan var det Tjus tur! BAAAAAAAAAAAAAAAAAM!:D Grymt fin båge, GRATTIS:!D
 
 
Hmm....
 
 
När vi åkte hem sa Tjus att vi ska åka och kolla efter nå Rådjur, nu ser vi säkert någon eftersom jag inte har bössan med mig. Så rätt han hade! Där ute på ängen mellan några träd och stolpar så stod det tre rådjur och kikade runt lite!:) Hehe sånt som händer!

HARE GÖTT!:D
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar