onsdag 7 november 2012

Äntligen lite fiske


 
I dag blev det äntligen lite fiske jag hade inte fiska på hela den här veckan för jag går så länge varje dag i skolan brukar vara hemma runt fyra varje dag då hinner man knappt fiska något. Men jag hade turen och sluta tidigare idag, slutade klockan ett efter prov och morsan hämta mig då och jag var vid älven 13,25. Börja fiska i nystömmen men inget där sen gick jag lite längre in i bubbelviken efter fem kast fick jag en blanköring
En öring på 40cm        C/R
 
 
Sen lunga  det sig lite och efter 30 minuter drog det igång igen , tappa en brunöring vid land på drygt 1,5kg. Sen efter några kast senare hade jag fyra kast fyra fiskar första var en blanköring andra var en lax på 1,2-1,5 kg sen en lax i samm storlek som lossna efter 15 sekunders kamp. Sen fick värdens hårdaste hugg  kände direkt att det var något stort sen när bombardat kom upp ur vattnet såg jag
att det hade trasslat ihop rejält :(, fick in den ganska snällt först några meter från land sen stog den och tryckte mot botten länge och gjorde bara 5 meters rusningar och sen ner mot botten igen och höll på så där sen lossna flugan bara jag skulle iallafall villa sett den, vad tror ni att det var?
En blanköring på 35 cm C/R


En lax på 1,2-1,5 kg. C/R


Sen fick jag en till lax som jag inte har bild på som var ungefär som den andra sen åkte jag hem och var nöjd :)
C/R på alla
Hade ganska många hugg också:)

SKITFISKE PÅ ER / FREDDA
 
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar